Sabtu, 6 Mac 2010

Ungah Rekod?Amacam?


Aku dan rakan lama yang baru bergiat dengan dunia casting iaitu Adam, memulakan aktiviti memancing dengan kaedah casting. Seperti juga aku yang pernah aktif gila2 dengan dunia laut dalam, begitu juga Adam yang sudah lama tidak beraksi dengan joran. Memang agak kekok. Untungnya, dia kembalinya ke dunia kail dengan teknik casting sebagai keutamaan.
Pagi itu, gewang XXXku membuka cerita dengan sambaran rabut ketika air masih turun. Apabila air bertukar kepada naik pasang, gewang pula Adam disambar padu. Ikan masih mampu memerah tali keluar walaupun drag telah diketatkannya dengan maksima. Namun, hook up yang tidak kemas menyebabkan ia lepas dan meninggalkan parkinson kepada kepala lutut Adam.hehehehe.

Kami berpindah ke dalam sungai Padas, di sini aku mendapat satu lagi sambaran..tetapi rabut.apa kena ni?asyik rabut saja.hehehe

Jam menghampiri pukul 11 am apabila kami berpindah ke short cut. Lontaran pertama kuterus bersambut dengan larian tidak dapat control. Larian berakhir dengan sangkut, tali bot dilepaskan dan tiba-tiba ikan keluar dari bangkar. Perlawanan berakhir dalam siut. Kalau sudah rezeki..Bagak juga Ungah ini.abislaa kau Tay..hehehe.
Hari semakin panas.pukul 12 pm, kami sudah pun berteduh dan berkemas dibawah garaj.Tarak tahan woooo..panasss..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan