Ahad, 7 Mac 2010

Trip Bagang

Ahad,07.Trip bagang ini telah disertai oleh Lempayun, Juan dan Tamparan sebagai jemputan. Sudah sekian lama tidak ke bagang, peralatan pun kebanyakannya berhabuk dan berkarat.

Pagi yang sepatutnya indah dicemari dengan asap yang tebal akibat kebakaran hutan yang berlaku di sana sini. Ini bukan kabus bro!tapi asap.kalau ada asma, bahaya nih. Labuhan pertama di sebuah bagang mendapat sambutan hangat anak-anak rumahan yang tak berhenti mengejar appolo. Full house manjang!sampai naik bosan.

Asap yang tebal menyebabkan daratan tidak kelihatan.Jika keadaan ini berterusan, boleh sesat nih.tak tahu mana satu daratan.

Bemasa aka GT yang menyambar apollo Ag Jais bin Ag Akup merangkap pengerusi belia nelayan Bongawan. Tahniah geng!

Trofi Tamparan. Sambaran Berusak yang disangka Tenggiri.hehehe.kalut sekejap mamat ni melayan.baru seekor, teamlempayun tahun lepas pernah naikkan sampai 35 ekor dalam satu trip..steadddyyy saja..hehehe. apapun, tahniah kepada Tamparan.sedap di goreng dan di salai nih!
Trip awal diakhiri kerana sambutan yang terlalu dingin dari penghuni dasar. Kami berpindah ke sana ke mari. Ke membakut,Kimanis,Mandahan, kembali ke Membakut dan berakhir di bagang Bongawan.pun hampehh.Kesimpulannya, air terlalu jernih.So, kami masuk ke sungai untuk berehat.

Cantik aja pandangan dari dalam sungai Padas ni. Airnya hijau tak sesuai untuk casting. Paling cun, aktiviti menghabiskan bekalan makanan dan minuman.sambil tu, borak kosong.

Percubaan casting yang tak berhasil.lepas tu, pacak joran, baring dan lelap seketika.Trip kami berakhir pada pukul 12 tengahari. Hari yang semakin panas meruap memaksa kami pulang segera ke jeti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan