Rabu, 17 September 2014

Racun Ungah Mandahan edisi NANO

Setelah agak lama asyik menilik gambar-gambar strike Ungah aku dan Juan, akhirnya Nano berjaya diracun apabila termakan dengan cerita-cerita sensasi Juan. Oleh kerana beliau belum ada peralatan khusus untuk kaedah ini, aku dengan rela hati meminjamkan peralatan kepadanya..hehehe..racun dulu bro!
Ungah yang merampas Nangnak Zerek ini menjadi bualan sepanjang masa Nano..hehehe..semangat membara ni bro!
Isnin 15 sept, 2014 kira-kira pukul 3.30 pm, aku mula bergerak ke lokasi casting yang mudah untuk diakses. Sungai mana lagi kalau bukan sungai Mandahan. Sambil menanti kehadiran Nano, aku menduga lubuk pungkar yang terletak di hulu sungai bersebelahan kilang lama sebagi tanda daratnya.

Awal-awal ni tak apa bro..tumpang gambar pun ok laa. Tak lama lagi, pasti posing sakan dengan Ungah strike sendiri. Mantap lariannya bro!
Nano akhirnya tiba kira-kira pukul 4:05 pm. Kami terus ke lubuk batu sungai Mandahan berhampiran Jambatan yang menghubungkan jalan utama KK-Beaufort. Lubuk ini agak istimewa(seperti leher) kerana fizikalnya yang sempit membenarkan air bergerak lebih laju walaupun ketika arus terlalu lemah. Ketiadaan strike di lokasi ini menyebabkan kami berpindah ke lubuk Jambatan kereta api. Ketika itu, air telah mulai surut. Hanya beberapa kali cast, akhirnya aku mendapat strike yang diidam-idamkan. Kejayaan ini mendorong Nano untuk terus casting tanpa henti..hehehe..belum ada rezeki mu lagi bro!
sessi casting petang ketika cahaya matahari mulai redup. Rasa yang nyaman apabila angin laut bertiup lembut menyejukkan badan.
Kami mengakhiri trip ini kira-kira pukul 6:17 pm. Sebelum pulang Nano sempat berpesan..roger-roger saja bro..hehehe..keesokkannya, kami turun lagi. Walaupun tiada strike hooked up, Nano berjaya juga strike yang terlepas mengakibatkan Nangnak Zereknya terpulas teruk.hehehe..tak apa, sekurang-kurangnya karan sudah teras. Seperkara yang penting..jangan mudah putus asa bro. Sebelum pulang, sempat juga dia pesan, "roger..roger saja bro"..boleee bhaaa..salam ikhlas Lempayun


2 ulasan:

  1. Miahahaa.. Dont give up bah kan bro.. Unggah akan ku tawani in sha Allah... Hehe...

    BalasPadam