Jumaat, 28 Mei 2010

Trip bagang air pasang besar

Wesak day, bertolak lewat dari jeti kira-kira pukul 6:15 am agak meresahkan dengan ketiadaan umpan. Namun, syukur dengan RahmatNya, umpan anak Rumahan di perolehi dari bagang Mandahan.Labuhan di bagang pertama langsung tidak memberikan hasil.Kami berpindah ke bagang kedua yang kelihatan tidak beroperasi semalam.Namun, fuyooooo..sambutan di bagang ini amat hebat dengan penghuninya yang bersaiz agak kasar seperti ikan Putih dan Kerisi.Todak aka Bruce Lee juga kembali menghiburkan kami.Namun, jumlahnya tidak sebanyak dalam bulan Mac.Sudah lama tidak menggoreng Bruce lee nih.

Tay terlebih dahulu melayan kehadiran Berusak dengan aksi pelampungnya. Dengan umpan anak Rumahan seekor, tidak perlu lama menunggu sambarannya. Saiz yang besar mampu menyeksa kudrat kekili aksi ringan.Apapun, yang penting adalah..best woooooo!!!

Saiz yang mengujakan dengan aksi melawannya yang agak degil. Melayannya dengan peralatan aksi ringan amat menyeronokkan.

Ikan putih yang bersaiz sedap amat ligat mematuk umpan hirisan anak ikan Rumahan.

Kerisi bersaiz besar dan sedarhana memang sedap digoreng dan Kirung2 Kadal yang sekian lama diimpikan tiada cara lain selain ampap!hehehe

Air pasang besar dan pergerakkan arus yang agak laju menyebabkan ikan aktif di awal pagi. Getuan ikan berkurangan selepas jam 9:00 am namun kembali galak apabila menghampiri jam 11:00 am. Namun trip terpaksa ditamatkan lebih awal memandangkan alunan suara mengaji dari Masjid mula bergema hingga ke tengah laut.Ketika itu, ikan Putih bertambah galak mematuk umpan..ujian nih..hehehe..tinggalkan aje..Insyaalah ada rezeki di lain trip.sekian

Tiada ulasan:

Catat Ulasan