Khamis, 7 Ogos 2014

KARAN UNGAH PERTAMA

04/08/2014(ISNIN):Pemancing yang baru berjinak-jinak dengan gewang dan umpan palsu yang lain akhirnya menamatkan kebuntuan setelah berjaya mendaratkan seekor Ungah seberat hampir sekilogram di halaman sendiri. Usaha beliau sebelum ini telah gagal dalam beberapa kali percubaan. Namun, sifat beliau yang tidak pernah mengenal putus asa dan ketabahan dalam menghadapi cercaan/usikan seharian akhirnya berbaloi.
Ungah ini menyerbu keluar dari jerumun bangkar tebing sungai setelah terpedaya dengan gelekan umpan palsu beliau. Kekili menjerit nyaring apabila Ungah melakukan pecutan pertamanya..perghhhhhh…hantam bro!!
Pengalaman pertama strike Ungah menyebabkan beliau agak kelam kabut semasa mengawal larian Ungah. Sambaran Ungah secara mengejut adalah sesuatu yang baru dalam arena pancingannya. Kelihatan jelas kedua belah tangan agak mengeletar akibat terkena karan strike Ungah.hehehe..rasakan!
SEKITAR MAJLIS PENYAMPAIAN SIJIL ATAS KEJAYAAN BELIAU.
Pengacara majlis yang selamba( En.Juan aka Lontoi) sedang berbincang berkenaan perjalanan majlis dan acara sambutan penuh di lubuk jambatan keretapi dalam masa terdekat
sijil disampaikan oleh Presiden Bungalapang/Cina Ke laut (En. Suhaibun Kadir)
Ceria dan terharu selepas majlis penyampaian sijil
Closed up sijil..hehehehe..tahniah bro!
Semoga keracunan casting semakin menular ke dalam segenap salur darah mu bro!bahhh..atur bot mu bro!di harap, Ungah-ungah akan sentiasa bersusun menanti kehadiran mu di segenap lubuk.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan