Ahad, 7 November 2010

Kembara Kail: Menjerat Serigala Tanggulian

06.11.10:Tanpa disangka, setelah kembali dari Servay Putatan,apabila mengemas barang untuk diangkat ke rumah terselit sebuah majalah di dalam plastik bercampur dengan bungkusan junk food.Apabila dilihat, ia adalah majalah Kembara Kail bulan NOV..memang terkejut gileerrr...rupanya Dang Kesuma membelikan majalah ini bersama majalah Ujang kesayangannya ketika di Servay Putatan tadi..hehehehe..tak sanghka yee..ingatkan dah berkubur..rupanya ada lagi..tahniah Kembara Kail.Selamat kembali ke pasaran.
Tambah istimewa apabila artikel ku yang tergantung beberapa bulan lalu,juga disiarkan dalam majalah ini.

sekembalinya majalah ini di pasaran memang tidak disangka..oleh itu kepada rakan-rakan semua, sokonglah majalah ini agar ia terus hidup untuk bersama-sama menyemarakkan dunia memancing kita.Artikel Menjerat Serigala Tanggulian adalah hasil satu ekspedisi ke sebuah sungai terpencil yang amat tersembunyi muaranya.Dengan bantuan Otai Purun, usaha kami untuk mendapatkan bahan majalah menjadi kenyataan.
Jeti Purun yang menjadi tapak pelancaran ekspedisi ini.

Seperkara yang menarik adalah, artikel ini memberi peluang untuk kita berkongsi ilmu dan pengalaman apabila meneroka sungai-sungai terpencil yang masih banyak terdapat di Sabah.
Keratang yang berjaya mengoyakkan seluar ku.

Menjerat serigala Tanggulian adalah satu episod yang membuka kepada penjejakkan serigala di sungai Bundu yang terletak bersebelahan.Sungai-sungai ini berkongsi estuari, namun belum tentu penghuninya berkongsi tabiat yang sama. oleh itu, nantikan artikel akan datang yang bertajuk bertemu Mundu di sungai Bundu, Kuala Penyu.
Artikel Din Angler dan Huntez juga menjadi penghias majalah Kembara Kail bulan November.Tahniah bro!

Kepada rakan-rakan yang berminat untuk menjadi penulis, silakan dan jangan tapuk-tapuk bakat anda.Jika perlu pertolongan, insyaallah saya akan bantu sekadar yang mampu.Apa yang penting, ilmu kita kongsi-kongsi ye..salam ikhlas dari lempayun

2 ulasan: