Selasa, 2 November 2010

Dari Perlis hinggalah ke Sabah

Buah tangan untuk para Ungah.Agaknya keluaran Storm di zaman awal ketika pernah menjadi raja gewang.

Perjalanan jauh dari Sabah hingga ke Perlis telah menemukan aku dengan buah hati terbaru. Tidak disangka masih terdapat tempat yang menyimpan khazanah lama ini.Baru ini,satu urusan telah membawaku jauh merantau selama beberapa hari meliputi KL, Perak,Kedah,Langkawi dan Perlis.
Kotak pun sudah pudar warnanya menunjukkan ntah berapa tahun sudah berada di dalam kedai.

Malangnya, hanya satu kedai pancing sahaja yang sempat aku meluangkan masa selama 15 minit.Pertemuan tanpa disangka dengan Storm Thundercrank model lama ini berlaku di sebuah kedai pancing (tak ingat nama dah, cuma sebaris dengan bangunan Maybank)yang terletak di Padang Besar Perlis.Kedai kecil yang lebih menjual barangan sukan ini hanya menyelitkan beberapa biji gewang storm sahaja.Kira seperti bertemu emas Yamashita la nih.
Sikit pun tauke tidak mau bagi kurang harganya.Katanya, biarlah ia menjadi perhiasan buat selamanya.

Harganya memang mahal disebabkan ianya masih lagi bersifat imported.Hanya sebiji sahaja yang dibeli sebagai buah hati para Ungah.Kembali ke Kuala Lumpur juga tidak mengizinkan aku untuk membuat lawatan ke mana-mana disebabkan masa yang amat terhad. Kepada rakan yang berpesan-pesan, mohon seribu kemaafan atas kesuntukkan masa.Nampak gaya, akan datang perlukan satu trip yang khusus untuk meronda semua kedai pancing di Semenanjung...hehehehe.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan