Jumaat, 13 November 2015

Jigcast Lawa-Lawa 2015

Musim Tenggiri adalah saat terbaik untuk menguji kaedah jigcast. Tenggiri adalah spesis pelagik yang sentiasa berkeliaran di pertengahan air dan hampir permukaan air. Oleh itu, jigcast adalah kaedah ter'syok' untuk menduga kehadiran spesis ini.
Saiz sebegini pun sudah cukup memecutkan gewang anda!
Penggunaan gewang tenggelam adalah elemen utama dalam kaedah ini. Gewang-gewang tenggelam seberat 38 hingga 40 gram adalah yang terbaik. Terdapat banyak pilihan gewang tenggelam yang berada di pasaran dewasa ini. Namun, pilihan tersebut bergantung kepada keupayaan poket anda. 
Selalunya saiz anak Tenggiri yang kami kenali sebagai Lumading datang bergerombolan ke satu-satu lokasi. Kena pada cuaca, suhu air, kejernihan dan keberadaan gerombolan ini..pasti tidak menang tangan bro!
Anda tidak perlu risau, saya telah menggunakan gewang tenggelam dari jenama mahal seperti Zerek, Spy mission senses  dan Yo zuri, gewang berharga sedarhana seperti Rodford Zeus dan gewang-gewang murah seperti Surecatch dan ofmer, ternyata kesemuanya telah memberi keputusan positif. Semua pernah strike Tenggiri bro! Saya pernah berkata, ikan tidak kenal mana satu gewang mahal ataupun murah. Bersambung akan datang dalam bahagian performance..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan