Ahad, 31 Julai 2011

Upacara Perasmian

Ahad 31/7/2011. Trip ke bagang telah diatur bagi merasmikan bot baru Teamlempayun yang telah selamat dilabuhkan di jeti Teamlempayun pada pagi sabtu. Trip ini sepatutnya disertai oleh semua ahli Teamlempayun bagaimanapun atas sebab-sebab yg tidak dapat dielakkan, Juan selaku tukang sauh tetap dan berpencen terpaksa menarik diri di saat-saat akhir (jam 5 pagi baru tarik diri woooo!!!). Nampaknya tinggal berdua saja lah ahli yang akan pecahkan dara bot baru ni.

Selesai saja memunggah semua peralatan ke dalam bot, lebih kurang jam 6 bot segera dipecut laju ke arah bagang oleh Lempayun. Selesai saja sesi memanjat bagang dan mengambil umpan pusu, sesi memancing pun bermula.

Lempayun dengan tenggiri awal paginya.


Apabila saya berjaya menaikkan seekor lumahan dengan menggunakan Apollo, Lempayun segera menawarkan satu "deal" yg tidak dapat saya tolak hehehe...di mana beliau ingin menggunakan lumahan yg masih cergas itu sebagai umpan hidup untuk memikat pemangsa. Setelah mendapat persetujuan maka umpan segera dilabuhkan oleh lempayun dan sesegera itu jugalah umpan lumahan hidup 'terbabit' disambar rakus oleh pemangsa yang belum diketahui spesiesnya(belum sempat Lempayun mau masukkan joran ke dalam stand wooo!!!). Pertarungan berlangsung lebih kurang 7-8 minit sebelum tenggiri bersaiz lebih kurang 8kg ini berjaya 'digrip' ekornya oleh Lempayun.

Tersenyum lebar si brother ni...hehehe...

Tuah bot baru ni bro dan juga tuah lumahan aku tu...hehehe...Tenggiri ini akhirnya kami bahagi-bahagikan seadil-adilnya mengikut hitam putih yang telah ditandatangani sebelum umpan dilabuhkan...hehehe...Juan pun dapat wooo!!!...tidak ngam!!!...hahaha...ok bha kalo kau bro...

Ikan juga baini...hahaha...


Penghuni dasar agak kurang aktif menjamah umpan hari ini namun kami sempat dihiburkan oleh sekumpulan Temanung yang saiznya agak besar...seronok juga layan temanung besar-besar ni...namu aksi seringkali tergendala apabila temanung-temanung suka sangat membelit-belitkan tali pancing...hampeh betul!!!...
Bagaimanapun hasil keseluruhan pada hari ni kira ok la...terubat juga rindu setelah sekian lama tidak beraksi di bagang...hehehe...kami tamatkan trip lebih kurang jam 11 pagi apabila hari sudah semakin panas dan ikan suda tidak galak menjamah umpan.


Oleh C@rL'$

1 ulasan: