Sabtu, 30 Julai 2011

Selamat Kembali Beraksi!

Jumaat 29.07.2011: Aku sepatutnya dalam perjalanan ke laut dalam, mengubah rancangan disebabkan amaran angin kencang tahap 1 di perairan barat Sabah. Untungnya, bot yang ditempah telah siap dan sedia untuk di ambil. Kira-kira pukul 2.30 pm, aku, Juan dan Tay bertolak dengan lori yang penuh dengan perabut rotan.
Bot teamlempayun baru sepanjang 21 kaki yang sedia untuk kembali beraksi.

Sebelum ke destinasi, kami singgah di Beaufort untuk menurunkan perabut di sebuah store. Aku dan Juan menjadi pencacai Tay seketika. Memang tidak ngam ooo...tiada epf, insuran dan faedah-faedah lain.
Ketua pencacai bertugas di atas lori...sikit barang kunun...satu lori penuh ooo

Kami meneruskan perjalanan ke Weston dan kami tiba kira-kira pukul 3:30 pm. Sejurus itu, kami beramai-ramai menaikkan bot ke belakang lori...boleh tahan juga beratnya.
Tauke sedang menambat bot agar ia tidak meluncur ke front mirror pemandu lain.

Boleh tahan juga sengsara menguruskan bot sepanjang 21 kaki ini.Beberapa perubahan dilakukan untuk bot baru ini. Di antaranya adalah, penara bot disarungkan dengan PVC tebal untuk melindunginya ketika bergesel.Kepalanya ditinggikan sedikit dan terdapat ruang penyimpanan ikan hidup.
Tenaga penting dalam operasi ini.

Bot akhirnya tiba di Seri Serbang kira-kira pukul 5:50 pm. Ketika kami tiba di jeti, air amat surut dan tidak mengizinkan bot di parkir ke dalam garaj. Sabtu pagi, aku secara solo menolak bot ke air dan parkir dengan selesa...jika tiada aral, ahad 31.07.2011, ia akan dirasmikan di Teluk Kimanis. Selamat beraksi kembali kepada teamlempayun
Melepaskan batuk di tangga????Program baru yang diperkenalkan..memang amat bagus dan mengujakan...namun..bagaimana dengan perlaksanaannya nanti??tiada sebarang taklimat dan hebahan umum pun di lakukan...alahai..takut ia akan tinggal sebagai papan tanda sahaja...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan